سرور اچ پی ،معرفی ،بررسی و هر انچه که باید بدانید.

سرور اچ پی ،معرفی ،بررسی و هر انچه که باید بدانید.
سرور اچ پی ،معرفی ،بررسی و هر انچه که باید بدانید.

سرور اچ پی ،معرفی ،بررسی و هر انچه که باید بدانید.

 

اچ پی حدود ۲۶ سال پیش بازار سرورهای X86 خود را راه اندازی کرد و تا کنون رهبری این بازار را با نوآوری های خود در دست دارد و هم اکنون سرور اچ پی , پرولیانت نسل ۹ و ۱۰  بهترین ویژگیهای IT سنتی را با محیط های ابری ترکیب کرده است .

سرور اچ پی

HP Servers

اچ پی سرورهای جدید پرولیانت نسل ۹ خود را برای افزایش ظرفیت محاسبات و سرعت در ارائه سرویس های IT طراحی کرده است. زیرساخت IT با معماری سنتی سرور و مراکز داده، برای ارائه سرویس های بیشتر با سرعت و کیفیت بالاتر تحت فشار هستند. هزینه های ذخیره سازی داده های مشتریان روز به روز در حال افزایش است که این چالش، سازمان ها را بر این می دارد تا به دنبال راه حل هایی برای کاهش هزینه ها باشند.

تمام تلاش اچ پی بر این است که محصولاتی که در زمینه سرور ارائه میدهد شما را در صنعتی که در آن به فعالیت میپردازید کمک کند و خود نیز یکی از بزرگترین پرچمداران عرصه تولید سرور و تجهیزات ذخیره سازی باشد ، با نگاهی کوتاه و متمرکز بر بسیاری از دیتاسنتر های پیاده سازی شده توسط کمپانی ها و سازمان های بزرگ و معروف میتوان به راحتی فهمید که سرور اچ پی جزء لاینفک این دیتاسنتر های بزرگ و معروف میباشد .

شاید اساس و پایه بسیاری از دیتاسنتر هایی که حرفی برای گفتن دارند سرو ر های بکار برده شده در آنهاست. کمپانی HP با ارائه نسل های مختلف سرور اچ پی خود یکی از سردمداران پرچم سخت افزار در دیتاسنتر ها میباشد که از این سخت افزار ها میتوان به رک ها و سوئیچ ها واستورج ها و سرور اچ پی و وبسیاری از تجهیزات جانبی دیگر اشاره کرد. اما سرور اچ پی را می توان به جرات گفت در ایران حرف اول را میزنند و یک سرو گردن از سایر برند ها بالاتر هستند.

خرید لپ تاپ دست دوم

.

سرور اچ پی ،معرفی ،بررسی و هر انچه که باید بدانید.
سرور اچ پی ،معرفی ،بررسی و هر انچه که باید بدانید.
سرور اچ پی

.

سرورهای پرولیانت نسل ۹ اچ پی برای حل این چالشها طراحی شده اند و برای این منظور منابع محاسباتی انعطاف پذیر و بدون محدودیتی را ارائه می دهند که هم راستا با اهداف تجاری شرکت ها است. ترکیب سرورهای پرولیانت نسل ۹ اچ پی با HP Technology Services به شما کمک می کند تا با اطمینان خاطر بر روی تکنولوژی های نوین IT سرمایه گذاری کنید و زیرساخت های سنتی IT خود را با تکنولوژی ها و متدهای جدید جایگزین کنید.

سرورهای جدید HP ProLiant Gen9 نقطه عطفی در استراتژی های IT سرور اچ پی است که درخواست های IT را با تعداد زیادی از منابع پردازشی آدرس دهی می کند. سرورهای نسل ۹ اچ پی می توانند در هر جا، با هر حجم کاری و در هر زمان در دسترس باشند. این سرورها برای ترکیب و همپوشانی محیط های ابری و نرم افزار محور طراحی شده اند.

آسیمکوپ
سری پرولیانت نسل ۹ سرور اچ پی

مزایای نسل ۹ سرورهای پرولیانت اچ پی

از مزیت های نسل ۹ سرور اچ پی  می توان به موارد زیر اشاره نمود:

. شتاب دهنده منحصربفرد PCIe سرور اچ پی و حافظه های HP DDR4 SmartMemory که باعث افزایش ظرفیت محاسبات می شوند.

  1. مدیریت همگرا در سرور اچ پی، استوریج و شبکه سازی برای فعال سازی یک نرم افزار تعریف شده توسط شرکت.
  2.  راه اندازی، مونیتورینگ، تعمیر و نگهداری سرور اچ پی با سرعت بالاتری انجام می شود که به وسیله مدیریت مطمئن، ایمن و نوآورانه تعبیه شده در آن فراهم شده است . این مدیریت شامل UEFI API و RESTful API برای محیط های ابری هیبریدی است.
  3.  بهبود عملکرد با شتاب دهنده های PCIe، HP SmartCache و آداپتورهای HP FlexFabric
  4. امکانات جدید محاسباتی با سری پرولیانت نسل ۹ سرور اچ پی

سرورهای پرولیانت نسل ۹ اچ پی دو معماری  Rackmount و Tower را پوشش می دهند و برای سازمان شما مزیت های زیر را دارند:

  1. سه برابر کردن ظرفیت محاسبات و افزایش بهره وری.
  2. شتاب بخشیدن در ارائه سرویس های IT و تامین زیرساخت ها تا ۶۶ برابر سریعتر. (به دلیل استفاده از ابزار مدیریتی HP OneView)
  3.  بهبود عملکرد در برنامه های حساس تجاری حداکثر تا ۴ برابر.

برای ایجاد یک زیرساخت جامع، تغییرات سخت افزاری در سری پرولیانت نسل ۹ سرور اچ پی، اعمال شده است که لیست آنها در ادامه آمده است:

  1.  استفاده از پردازنده های نسل ۴ اینتل
  2.  افزایش حجم رم ها به ماژول های ۱۲۸ گیگابایتی
  3. استفاده از رم های فرکانس بالا (۲۴۰۰MHZ)
  4. عرضه رم های NVDIMM در سه ماهه دوم و سوم سال ۲۰۱۶ میلادی
  5.  استفاده از کنترلر P840ar
  6. افزایش امنیت با کمک ماژول TMP نسخه ۲٫۰
  7.  استفاده از کارت گرافیک های جدید NVIDIA

توجه : باید در نظر داشت که TPM 2.0 در سرورهای نسل نهم ، با متد UEFI کار می کند و با متد Legacy کار نمی کند . TPM 2.0 با سرور های پرولیانت نسل هشتم یا قدیمی تر سازگار نیست . سرورهای نسل نهم که از پیش خریداری شده اند شاید نیاز به آپدیت firmware خود داشته باشند تا با TPM 2.0 سازگار باشند. در حالیکه هنوز TPM 1.2 که ورژن قدیمی تر TPM 2.0 می باشد کاربرد دارد باید توجه داشت که TPM 2.0 از تکنولوژی جدیدتری برخوردار می باشد . TPM 1.2 با نسل های نهم و هشتم سازگار می باشد. سرور اچ پی ای می تواند هر نوع ماژول TPM را داشته باشند ، اما این ماژول به هیچ عنوان قابل تعویض نمی باشد.

انواع سرورهای DL و ML و BL در اچ پی HP

شاید بتوان گفت یکی از مهترین معیار های که در خرید یک سرور اچ پی باید مد نظر قرار بدهید نوع تاور و نوع رک مونت بودن سرور های مورد نظر میباشد .البته شاید در نگاه اول کمی خنده دار بنظر برسد اما مهمترین نکته در خرید سرور اچ پی این مورد میباشد.یک زیر ساخت قوی با قابلیت انعطاف پذیری بالا، موجب افزایش کارایی شده و دنیای جدید را به زیر ساخت های شما خواهد داد، همچنین زمینه استفاده از فناوری های جدید در آینده را نیز فراهم کرده و شما میتوانید با یک انتخاب مناسب سرور اچ پی ای برای چندین سال آینده خود تامین کنید.

سرورهای HP همواره جزء پرفروش ترین محصولات بوده و از جمله این زیرساخت ها محسوب می گردد. این سرورها به همراه مجموعه ای از ابزارهای مختلف برای مدیریت ، ذخیره سازی اطلاعات و تچهیزات جانبی، قابلیت ارائه سرویس های مورد نیاز برای سازمانها و محیط های کاری با کیفیت فوق را دارا می باشد. سرور اچ پی رده Proliant به سه گروه Rackmount و Tower و Blade تقسیم شده است. سرورهای Tower و Rackmount در مدلهای۱۰۰، ۳۰۰ و ۵۰۰ ارائه شده لست. در ادامه به معرفی هر گروه از سرورهای سری Proliant می پردازیم.

گروه  سرور های ایستاده یا (Tower (ML

سرورهای Tower یا ایستاده بسیار شبیه همین Case هایی هستند که شما در PC های خود استفاده می کنید . سرورهای Tower معمولا در مرکز داده هایی استفاده می شوند که شبکه های کوچک یا متوسطی دارند . مرکز داده های بزرگ معمولا از چنین سرورهایی به دلیل حجم فضای زیادی که اشغال می کنند و همچنین صدای زیادی که تولید می کنند استفاده نمی کنند. عیب دیگری که این سرورها دارند در مدیریت کابل هایی است که به آنها متصل می شوند ، تقریبا اینگونه سرورها هیچگونه مدیریتی بر روی کابل هایی که به آنها متصل می شوند ندارند بر خلاف سرورهای تیغه ای و Rack Mount که مدیریت نسبتا خوبی بر روی کابل های اتصالی به خود دارند.

نمیتوان گفت در کارایی چیزی کمتر از سری های DL دارند و حتی می توان در حد سری های DL نیز بتوان همچنین کانفیگی را پیاده ساز ی کرد اما بهترین مزیت این سری ها عدم وابستگی آنها به رک بوده و میتوانند در شرکت های معمولی و کوچک راه حل های مناسبی باشند البته میتوان گفت همچنین برای استفاده نیازی به رک ندارند وبه صورت Tower قرار می‌‌‌‌‌گیرند. البته در صورت نیاز می‌توان این سرورها را داخل رک قرار داد. در این گروه سرورها، مدلهای سری ML100 و ML300 قرار دارند.

معرفی و بررسی سرور اچ پی مدل HPE ProLiant ML10 Gen9

HPE ProLiant ML10 Gen9  به صورت برجسته ، سرورهای ایستاده (Tower Server) تک پردازنده را در بازار رقابتی قیمت هدف قرار داده است .استفاده آسان در ارتقای تجارت های کوچک و مدیریت از راه دور در زمینه های دفتری از خصوصیات این سرور می باشد. پردازنده های اینتل زئون چهار هسته ای سری E3-1200 v5 برای ترکیبی از بهترین کارایی ها، امکانات ، هزینه و بهره وری طراحی شده اند .این سرور همچنین پردازنده های intel Pentium  و  intel core i3 دو هسته ای را پشتیبانی می کند .

HPE ProLiant ML10 Gen9

معرفی و بررسی سرور HPE ProLiant ML110 Gen9

سرورهایی با قدرت و کارایی بالا هستند که برای شرکت های متوسط و کوچک که نیاز به فضای ذخیره سازی خوب برای فایل شرینگ و بالاآوردن چندین سرویس در شبکه داخلی شان دارند مناسب است . البته عدم نیازمندی سرور فوق به رک یکی از ویژگی هایی است که این سرور را از سری های DL متمایز می کند . اگر شما در محل کار خود ، فضای رک ندارید ، ML110 Gen9 بهترین گزینه می باشد . ML110 Gen9 از سرورهای نسل جدید سری ML100 می باشند.

به دلیل اینکه این سری ، از سرورهای پر طرفدار و پرفروش شرکت HP محسوب می شوند ، HP تغییرات زیادی را روی نسل جدید اعمال کرده که شامل تغییر چیپست از E3 به  E5 می باشد که با این تغییر می توان از پردازنده های اینتل زئون E5 روی این سرور بهره برد .همچنین از تفاوت های این نسل با نسل های قبل می توان به بالاتر بودن تعداد هارددیسک ها ، میزبانی از حافظه های DDR4 تا ۲۵۶ گیگابایت ، داشتن دو پاور جهت امنیت و پایداری بیشتر اشاره کرد . در آخر باید گفت که باز هم HP ، سرور ML110 Gen9 را با این همه تغییر نسبت به نسل پیشین کاملآ مقرون به صرفه وارد بازار جهانی کرده تا در نهایت محبوبیت خود را از دست ندهد .

HPE ProLiant ML110 Gen9

معرفی و بررسی سرور HPE ProLiant ML150 Gen9

ML150 Gen9 از سری سرورهای ایستاده شرکت HP می باشد که می توان در صورت نیاز از آن به صورت رکمونت هم استفاده شود و در این حالت ۵ یونیت از رک اشغال می شود .ML150 Gen9 می تواند تا دو پردازنده از خانواده زئون E5-2600 V4 را تا ۳۶ هسته پشتیبانی کند . ML150 G9 با داشتن ۱۶ بانک رم می تواند حداکثر تا ۵۱۲ گیگابایت حافظه از نوع DDR4 و تا ۶۴ ترابایت فضای ذخیره سازی اطلاعات را در اختیار شما قرار دهد .

در این سرور می توان از Broadcom 5717 دو پورت بهره برد همچنین برای کنترلر ذخیره سازی می توان یکی از B140i و یا  H240 را انتخاب نمود . شرکت اچ پی برای آسان تر شدن مدیریت این سرور از پورت iLO  استفاده کرده است. در این سرور می توان از پردازنده های Intel Xeon E5-2600 v4  تا انرژی مصرفی ۱۲۰W و تا ۱۸ هسته بهره برد .

HPE ProLiant ML150 Gen9

معرفی و بررسی سرور HP ProLiant ML310e Gen8 V2 

آخرین مدل سرور از سری سرورهای تک پردازنده ایستاده HP ProLiant ML310e Gen8 V2 می باشد که با ارتفاع ۴U از سری Entry-Level محسوب می شود .با این حال بسیار بهینه سازی گردیده و مناسب جهت استفاده در شرکت های در حال توسعه و کسب و کار می باشد . این سرور از آخرین سری اینتل زئون E3-1200 V3  ، شکاف های PCI-E 3.0 و حافظه DDR3-1600MHz پشتیبانی می نماید این دستگاه جهت ارتباط از راه دور بسیار ایده آل است .

استفاده به عنوان File Server و Print Server از دیگر کاربردهای این دستگاه محسوب می شود . از دیگر مزایای این سرور جمع و جور می توان به استفاده از آن جهت برنامه کاربردی با پایگاه داده(Data Base) کوچک اشاره کرد . ML310e V2 Gen8 نه تنها سروری مقرون به صرفه و ارزان می باشد بلکه با پشتیبانی از پردازنده های چهارهسته ای و میزان رم قابل قبول ، می تواند عملکردهای محاسباتی و ذخیره سازی را با قدرت بالا به انجام رساند . برای دریافت اطلاعات فنی اینجا کلیک کنید.

HP ProLiant ML310e Gen8 V2

.معرفی و بررسی سرور HP ProLiant ML350e Gen8

با سرور ML350e Gen8 دیتاسنتر خود را بگونه ای طراحی کنید که تمامی اهداف امروز و آینده شما را بسازد .این سرور از معدود سرور های سری Gen8 میباشد که توسط شرکت اچ پی به فروش میرسد .این سرور از سری سرور های ایستاده ی شرکت اچ پی میباشد . ولی این سرور را هم در صورت نیاز میتوان درون رک قرار داد و با انجام این کار سرور باعث اشغال شدن ۵ یونیت از رک خواهد شد . این سرور دارای ۲ اسلات CPU میباشد که می توان این دو CPU را از سری پردازنده های Intel® Xeon® E5-2400 Family انتخاب کرد و از چیپست C600 بهره می برد.  با انجام این کار این سرور دارای ۴ ، ۶ ، ۸  هسته پردازنده خواهد بود .

سرور الچ پی ML350e Gen8 دارای ۱۲ اسلات حافظه میباشد که میتوان این حافظه ها را از حافظه های DDR3 RDIMM و یا UDIMM متناسب مدل سرور مورد نظر انتخاب کرد . از خصوصیات بارز ML350e Gen8 می توان به پشتیبانی از هارددیسک های SAS 12Gb اشاره کرد. این سرور بر روی خودش یک کارت شبکه  Ethernet Adapter 361i که دارای ۲ پورت ۱Gb است را دارا میباشد و  یک استوریج کنترلر Dynamic Smart Array B120i بر روی خود دارد . همچنین این سرور دارای یک پورت iLO است که از آن میتوان جهت مدریت این سرور استفاده کرد .

حافظه های قابل استفاده در سرور ML350e Gen8 از نوع HP SmartMemory  می باشد که می تواند از دو مدل (DDR3 Register (RDIMM ویا از (Unbuffered (UDIMM در آن استفاده کرد. اگر از حافظه های رجیستر استفاده کنیم در مجموع می توانیم حداکثر از ۱۹۲ گیگابایت ( ۱۲ عدد حافظه ۱۶ گیگابایتی) و اگر از حافظه های Unbuffered استفاده کنیم می توانیم حداکثر از ۹۶ گیگابایت ( ۱۲ عدد حافظه ۸ گیگابایتی) استفاده کرد. باید توجه داشت که حافظه های اچ پی استفاده شده در نسل های قدیمی تر می توانند با این سرور سازگار نباشند .

لازم به ذکر است اگر در این سرور یک پردازنده بکار رود تنها ۶ اسلات حافظه قابل استفاده خواهد بود و اگر از دو پردازنده استفاده شود آنگاه تمامی اسلات ها یعنی هر ۱۲ عدد برای استفاده قابل دسترسی خواهند بود. بر حسب پردازنده ای که استفاده می کنید سرعت حافظه ممکن است با سرعت های ۱۶۰۰ ، ۱۳۳۳ ویا ۱۰۶۶ مگاهرتز به شما سرویس دهد.مجموعا ۶ عدد اسلات اکسپنشن در ML350e Gen8 بکار رفته است که ۲تای آن دارای تکنولوژی PCIe 2.0 و ۴تای آن دارای تکنولوژی PCIe 3.0 می باشد.

از دیگر موارد می توان به دارا بودن ۱۰ عدد پورت USB که ۴ عدد در جلو و ۴ عدد در پشت و ۲ عدد در داخل اشاره کرد همچنین ۳ پورت شبکه که یکی از آن ها  HP Integrated Lights-Out یا همان iLO می باشد و با سرعت ۱ گیگابیت بر ثانیه سرویس دهی میکند که توسط آن می توانید سرور خود را مدیریت کنید. ML350e Gen8 تا ۴ عدد فن را پشتیبانی می کند. در مورد گرافیک این سرور می توان گفت که در آن از Matrox G200 استفاده شده که رزولوشنی قابل قبول را ارائه می دهد. در خصوص منبع انرژی هم باید گفت که از دو پاور ۴۶۰ واتی سری Platinum Plus Hot Plug در آن استفاده شده است .

HP ML350e Gen8

معرفی و بررسی سرور HPE ProLiant ML350 Gen9

آیا نیازمند بهره وری بیشتر در تجارت و بهبود کیفیت کارایی پرسنل خود در عین حفظ تکاپو و اعتماد هستید ؟ آیا برای تمام این نیاز ها  بودجه ی محدودی هم دارید ؟

سرور ML350 Gen9 یک کلاس پیشرو و متشکل از کارایی ، قابلیت توسعه ، مدیریت و اعتماد دارد و قدرت بالای سرویس دهی آن شرایط مطلوبی برای توسعه SMBها (بلوک پیام سرور/یک پروتکل برای دسترسی از راه دور به فایل ها) ، دسترسی از راه دور به دفتر (Remote Office) و دیتا سنتر ها پدید آورده است . این سرور از اهرمی مانند آخرین نسل از پردازنده های E5-2600 V3/V4 بهره برده است که تا ۷۰ درصد افزایش کارایی را به همراه دارد. علاوه برآن استفاده از حافظه های هوشمند HP Smart Memory به بهبود بهره وری اضافه کرده است .ML350 Gen9 با ماموریت سازماندهی برنامه های کاربردی مهم و توسعه ی آن ها با ضریب اعتماد بالا پا به عرضه IT گذاشته است.

از ویژگی های بی نظیر این سرور که در عین عملکرد بالا با ظرفیت بی نظیر و ضریب اطمینان به متقاضیان عرضه می شود می توان به موارد زیر اشاره کرد : پشتیبانی از دو پردازنده ی اینتل زئون E5-2600 V3/V4 که بهبود بی نظیری در کارایی ارائه داده است . کنترل های HP Smart Array  به حداکثر میزان انتقال داده یعنی ۱۲ گیگابیت بر ثانیه ارتقا پیدا کرده اند و در دسترس بودن داده ها و ظرفیت ذخیره سازی در عین انعطاف پذیری ، امکان انتخاب راه حل های ساده مدیریتی را فراهم ساخته است . پشتیبانی از ۲۴ درگاه حافظه DDR4 امکان پیشگیری از مفقودی داده ها و جلوگیری از زمان کارافتادگی (Down Time) را ارائه داده و همچنین با افزایش کارایی حجم کار(WorK Load) و بهره وری قدرت ، قابلیت مدیریت خطاها افزایش یافته است .

حال به بررسی یک مجموعه خصوصیات با قابلیت های بسط پذیری و در دسترس بودن هر آنچه که فکر کنید می پردازیم . ML350 Gen9 با یک بسط پذیری فوق العاده امکان استفاده از گزینه های ۸ تا ۲۴ درایو LFF و ۸ تا ۴۸ درایو SFF را فراهم ساخته است و همچنین تعداد درگاه های ورودی-خروجی (I/O) را به بالاترین میزان خود رسانده است . افزایش درگاه های توسعه PCI-E به ۹ عدد ، پورت های USB به ۸ عدد و همچنین گزینه های بهبود منبع تغذیه از دیگر دستاورد های این سرور می باشد .

پشتیبانی از stand up های PCI-E برای آداپتورهای ۱ گیگابیت بر ثانیه و یا ۱۰ گیگابیت بر ثانیه ، پهنای باند شبکه وسیعی را فراهم ساخته است . پشتیبانی همه جانبه از GPU برای بهبود عملکردهای نرم افزار های گرافیکی و (VID (Virtual Desktop Infrastructure برای سرویس های مالی ، آموزشی ، پژوهش های علمی و تصویر برداری پزشکی ارائه شده است . در دسترسی جهانی ، سرویس دهی و پشتیبانی با ارائه بسته های کامل مراقبتی از زمان نصب و راه اندازی ، آرامش و آسودگی را به کاربران ML350 Gen9 به ارمغان آورده است . پشتیبانی از Expander Kit  ، ۱۴۰۰W 94% FlexSlot PSU و تازه سازی پشتیبانی از HP iLO 4 ورژن ۲.۱ ، SUM ورژن ۷.۱.۰ و HP Intelligent Provisioning ورژن ۲.۰۱ از قابلیت های جدید این سرور بی همتا می باشد . شایان ذکر است که ML350 Gen9 تنها سروری است که در میان  سرورهای همرده ی خود ، از ۴ عدد منبع تغذیه برای اطمینان بیشتر بهره جسته است .

سروری طراحی شده برای مدیریت انرژی واجد شرایط Energy Star  که استانداردی بین المللی در مصرف انرژی است می باشد و در تنظیمات ML350 Gen9 ، امکاناتی برای مصرف کننده فراهم شده است که خود ، نشان از تعهد اچ پی به حفظ انرژی و بهینه سازی در بودجه مالی مشتریان و منابع مالی دارد . افزایش بهره وری redundant به همراه اسلات Power انعطاف پذیر  HP ، بیشتر از نود درصد افزایش کارایی را به همراه داشته است که از حمایت Power Discovery  اچ پی نیز برخوردار است . بهود خدمات مهندسی گرما با استانداردهای ASHARE A3 و ASHARE), A4 ASHARE سازمان مهندسی تهویه مطبوع ، گرما و سرما  در آمریکا می باشد ) ، هزینه های خنک سازی شما را کاهش خواهد داد .

HPE ProLiant ML350 Gen9

معرفی و بررسی ورک استیشن های سری Z

معرفی و بررسی ایستگاه کاری اچ پی مدل HP Z440 Workstation

با ایستگاه کاری جدید اچ پی کسب و کار خود را به سطح بالاتری از عملکرد ببرید .Z440 ورک استیشنی قابل ارتقا و توسعه در یک پکیج کامل . ترکیبی مناسب از HP Z DNA در قالب یک ایستگاه کاری با پشتیبانی از پردازنده های ۸ هسته ای از نسل جدید سری زئون ، قابل ارتقا تا ۱۲۸ گیگابایت حافظه مموری و همچنین پشتیبانی از چند فضای دیسک سخت و PCIe برای استفاده از چند کارت گرافیک. با Z440 سرعت ، کیفیت و پایداری در عملکرد را یک جا در دست داشته باشید .

تمام کارهایتان را به سرعت به اتمام برسانید . ارائه ی عملکرد بالا در انجام محاسبات بسیار عظیم توسط ایستگاه کاری خود ، پشتیبانی از پردازنده ی گرافیکی قدرتمند ، HP Z Turbo Drive  و تکنولوژی HP Remote Graphic به شما امکان تجربه ی یک ایستگاه کاری در سطح جهانی را می دهد که هرگز با آن احساس کندی نمی کنید . طراحی آن به گونه ای است که زمانیکه نیازمند عملکرد بهتری هستید ، می توانید به راحتی حافظه مموری ، حافظه ی دیسک سخت ، گرافیک و …. آن را آپگرید کنید .از دیگر خصوصیات آن می توان به موارد زیر اشاره کرد :

  1. دستیابی به عملکرد بالا با استفاده از پردازنده های اینتل سری زئون قابل ارتقا تا ۸ هسته
  2. پشتیبانی از پردازنده های گرافیکی سه بعدی فوق پیشترفته AMD
  3. بهره وری از بالاترین سطح پردازش گرافیکی توسط پردازنده های ۲ بعدی و ۳ بعدی کمپانی  NVIDIA
  4. حفظ حداکثر زمان شما از طریق نسل جدید و سریع تر درگاه های  USB  و SATA  و  همچنین  Thunderbolt
  5. کاملآ بی صدا ، بدنه ای ساخته شده از آلومینیوم ، دسته های قابل حمل و …. همگی در یک ساختار زیبا و صنعتی
  6. انقلابی در سریع تر شدن زمان بوت ( راه اندازی ) سیستم ، پردازش اطلاعات و دریافت پاسخ از گرافیک توسط تکنولوژی جدید  HP Z Turbo Drive که یک راه حل ذخیره سازی قابل ملاحظه و بی شک نو آورانه است.
  7. سطح جدیدی از مالتی تسکینگ با پشتیبانی از ۸ نمایشگر
  8. تنظیمات و درایورهای بیشتر برای بهینه سازی عملکرد خودکار دستگاه
  9.  قابل سفارش به صورت انتخابی دو منبع تغذیه ۵۲۵ و ۷۰۰ وات به همراه دو کارت تغذیه

HP Z440 Workstation

معرفی و بررسی Z640 Worksation از سری ایستگاه های کاری اچ پی

از خصوصیات این ورک استیشن دسکتاپ می توان به ارائه ی عملکرد قدرتمند ، دسترسی به امکانات وسیع در یک بسته بندی جمع وجور اشاره کرد .Z640 , تعداد ۳۲ هسته پردازنده از نسل زئون اینتل را پوشش داده و امکان اتصال ۸ نمایشگر را برای شما فراهم می سازد که به این طریق شاهد بهره وری بیشتر در دستگاه می باشیم .

ورک استیشن ساخته شده متناسب برای تمام نیاز ها می باشد . با این دستگاه ویندوز ۸ ، ۸.۱ ، دیم اسلات های مخصوص رم ، پذیرش تا ۴ عدد هارد دیسک ، سیستم تاندربولت آپشنال و به عبارتی ذخیره سازی بالا به همراه عملکرد حرفه ای و قدرت را همزمان خواهید داشت .

با Z640 تجربه ی پردازشی بی صدا به همراه استفاده از دو پردازنده زئون اینتل به صورت همزمان ، با پردازش تصویر حرفه ای همراه با توانایی های منحصر  به فرد دو بعدی و سه بعدی کارت های  Nvidia  و  AMD می توانید همه ی تصاویر را شفاف ببینید .

پشتیبانی از تمام پورت های سرعت بالای انتقال داده در هارد دیسک ها و پورت های خروجی ، بدنه ای ساخته شده از آلومینیومی سبک و مقاوم پنج بخشی (Unit) به همراه توانایی های خاص و نرم افزار های منحصر به فرد مخصوص این دستگاه ، از ویژگی هایی است که این ورک استیشن دسکتاپ را به یک سیستم همه کاره ی مهندسی تبدیل می کند.

Z640 Worksation

معرفی و بررسی Z840 Workstation از سری ایستگاه های کاری اچ پی

با ورک استیشن های سری Z840 بی نهایت مرزهای محاسبات را از آن خود کنید. این سری Z840 جهت حفظ و بهینه سازی پروژه های عظیم ساخته شده است.ساخت این سری برمبنای محاسبات پیشرفته و تجسم های نزدیک به واقعیت انجام شده است و با شاسی قابل ارتقای آن شاهد عملکرد فوق العاده ای در صنعت خود باشید.

Z840 قوی ترین ورک استیشن حال حاضر از نسل Z می باشد که اصالت ورک استیشن های مخصوص اچ پی را در خود دارد و حاصل کار با آن:

۱.پردازش با قدرت باور نکردنی،

۲.نمایش و عملیات گرافیک حرفه ای،

۳.نهایت حافظه موقت می باشد که مبنا و کار شما را از پایه حرفه ای می سازد.

شرایط فیزیکی خاص و حرفه ای این دستگاه، امر ارتقا و جایگیری آن را در فضای مخصوص رک و محیط هایIT ، تسهیل می کند. از مقتضیات این سرور می توان علاوه بر محبوبیت خاص آن و تقاضای خرید بالا ، به قابلیت نصب موتور های گرافیک سنگین سه بعدی از جمله Tesla  و چیپ حرفه ای C612 نام برد . ورک استیشن Z840 را می‌توان علاوه بر Intel Xeon E5-2600 v3 با ۱۸ هسته ی پردازشی می توان با پردازنده Xeon E5-2600 v4 اینتل که شامل ۲۲ هسته پردازشی است نیز تهیه کرد. پردازنده ۲۲ هسته‌ای Xeon E5-2699 v4 نیز اساسا برای سرورها در نظر گرفته شده و ۱۴۵ وات برق نیاز دارد. بنابراین رایانه مورد نظری که از این چیپ بهره می‌برد نیاز به سیستم خنک کننده قدرتمندی هم خواهد داشت.

سیستم سطح بالای Z840 را می‌توان با پردازنده‌های دوهسته‌ای نیز  پیکربندی کرد چراکه امکان قرار دادن چیپ‌های ۲۲ هسته‌ای در یک سیستم به دلیل حرارت بالایی که تولید می‌کنند، امکانپذیر نیست. از قابلیت هائی که این دستگاه را به عنوان یک سیستم پیشرو حرفه ای معرفی می کند، می توان ۷ اسلات PCIe، تعداد ۱۰ جای خالی هارد دیسک درون کیس (Drive Bay) و ۱۶ اسلات حافظه موقت که تا ۲ ترابایت از حافظه را در این دستگاه پشتیبانی می کند را می شود نام برد.  سیستم مورد بحث می‌تواند تا ۲۵۶ گیگابایت حافظه رم پردازشی DDR4 و تا یک ترابایت حافظه رم پردازشی LDDR4 را پشتیبانی کند. LRDIMM نیز معمولا با سرعتی کم‌تر عمل می‌‌کند اما به سیستم اجازه می‌دهد تا حافظه رم بیشتری را در اختیار داشته باشد. این نوع رم‌ها بیشتر در سرورها و برای اپلیکیشن‌های پایگاه داده که نیاز به پردازش‌های درون حافظه‌ای دارند، مورد استفاده قرار می‌گیرند. تعداد زیادی از هارد درایوها و SSD ها را می‌توان در سیستم یاد شده بکار گرفت.

پورت‌هایی برای انواع هارد‌های SATA، SAS و PCI-Express 3.0 NVMe در این سیستم وجود دارد. رایانه‌های رومیزی را می‌توان با کارت گرافیک‌های دوگانه Quadro M6000 که ۲۴ گیگابایت رم دارند، تهیه کرد. ترکیب دو چیپ گرافیکی باعث می‌شود قدرت بسیار بالایی در پردازش‌های گرافیکی در اختیار کاربر قرار گیرد که برای تولید محتوای واقعیت مجازی، چنین قدرت پردازشی نیاز است. همچنین مزیت دیگر استفاده از تکنولوژی‌های انویدیا باعث شده تا عناصر گرافیکی به نرم و روانی هرچه تمام‌تر اجرا شوند و یک تجربه لذت بخش را برای افراد به ارمغان بیاورد.  در محصول جدید اچ‌پی ۵ پورت USB 3.0 و ۳ پورت USB 2.0 تعبیه شده است. پورت شبکه و منبع تغذیه ۸۵۰ و ۱۱۲۵ واتی نیز در سیستم مورد بحث پشتیبانی می‌شود. مانیتور، صفحه کلید و موس نیز باید به صورت جداگانه خریداری شوند.

Z840 Workstation

گروه سرورهای اچ پی قفسه ای یا  (Rackmount (DL

همانطوری که از نامش پیداست ، اینگونه سرورها به گونه ای طراحی شده اند که براحتی بتوان آنها را در درون Rack هایی که برای محافظت و نگهداری از آنها درست شده اند قرار داد. این سرورها به گونه ای استاندارد درست شده اند که اندازه ای برابر اندازه Rack های استاندارد دارند و براحتی می توان آنها را مانند یک سویچ یا Patch Panel با استفاده از پیچ به Rack متصل کرد . هر Rack می تواند چندین سرور را در درون خود قرار دهد و این سرورها بصورت صفی بر روی هم قرار می گیرند. توجه کنید که به دلیل اینکه Rack ها استاندارد های ثابت و منظمی برای اندازه های خود دارند و همچنین می توانند مدیریت مناسبی بر روی تجهیزات داشته باشند علاوه بر سرور ها ، سازندگان سخت افزارهای شبکه حتی سخت افزارهای شبکه را به صورت Rack Mount یعنی با قابلیت نصب در Rack ارائه می دهند.

برای مثال شما می توانید تجهیزات سخت افزاری مانند فایروال های سخت افزاری یا سویچ هایی را مشاهده کنید که دقیقا برابر اندازه Rack های استاندارد طراحی شده اند و براحتی در این Rack ها قرار گرفته و پیچ می شوند . دقت کنید که نحوه قرار دادن سخت افزارها در Rack به گونه ای نیست که هر سخت افزاری که در اندازه Rack باشد را بتوان در آن قرار داد ، اجزا و سخت افزارهایی که در Rack ها قرار می گیرند دارای یک ساختار قالب بندی به نام Unit یا Rack Unit هستند که هر Unit معادل ۵ سانتی متر می باشد. یک سرور استاندارد RackMount به عنوان یک سرور ۱U هم شناخته می شود ، یعنی اینکه اندازه ای که این سرور در Rack اشغال می کند برابر است با یک Unit از Rack ، اگر این سرور با عنوان ۲U مطرح شد مطابق مثال قبلی یعنی اینکه دو Unit از Rack را اشغال خواهد کرد.

این گروه از سرورها ،سرورهایی با سایز متوسط هستند که قابلیت انعطاف و مدیریت پذیری بالایی دارند. همچنین برای محیط های با تعداد زیاد سرور مناسب هستند و جهت استفاده باید داخل رک قرار گیرند. در این گروه از سرورها می توان به مدلهای سری DL100 ، DL300 ، DL500 ، DL700 و DL900 اشاره نمود. البته از این نوع سری DL380 یکی از پرفروش ترین مدل ها در ایران میباشد و بسته به محیطی های که دارای رک میباشند بسیار انتخاب مناسبی میباشد و شاید این گروه از سرورها برای پشتیبانی از میزان حافظه دیسک و I/O بالا طراحی شده اند.در بخشهای مختلف از جمله سایتها، دیتا سنترها و … می توان از آنها استفاده نمود.

.

معرفی و بررسی سرور اچ پی مدل HPE ProLiant DL120 Gen9

آیا به یک سرور قوی برای مجازی سازی نیازمندید ؟ DL120 نسل ۹ یک سرور از کلاس اقتصادی می باشد که با اندازه ی ۱U (یک یونیت) ارائه شده است. این سرور ترکیبی از کارایی ، افزونگی(redundancy) و توسعه پذیری را برای شما فراهم می سازد . سروری مناسب برای SMBها و متقاضیانی که به هزینه های اقتصادی فکر می کنند . این سرور در امر مجازی سازی و فعالیت های عمومی به شما کمک می کند . DL120Gen9 از پردازنده اینتل زئون E5-2600 V3/V4 پشتیبانی می کند و HPE SmartMemory  از مفقود شدن داده های شما جلوگیری خواهد کرد و با افزایش قابلیت های مدیریت خط ، زمان خرابی را کاهش خواهد داد . این سرور اقتصادی می باشد چرا که HP Smart Drives افزایش بهینه کارایی ، ظرفیت و اعتماد را برای نیازمندی های مختلف و حجم کار در نظر گرفته شده ، فراهم ساخته است .

دارابودن ۳ درگاه رایزر با تکنولوژی PCI-E 3.0 ، امکان بهره وری از یک GPU  و همچنین کارت های شبکه را فراهم می کند که در نتیجه شاهد افزایش پهنای باند ورودی-خروجی و همچنین توسعه پذیری یکپارچه خواهیم بود . با کارایی پاور موجود و با امکانات HP Power Management و همچنین کنترل دمای محیط توسط استاندارد ASHARE A3 ، شما قادر به کاهش هزینه ها حتی در امر خنک سازی می باشید . همچنین امکان دسترسی از راه دور برای عملیات استقرار ، نظارت و پشتیبانی ، توسط HP iLO  مقدور می باشد .

HPE ProLiant DL120 Gen9

معرفی و بررسی سرور اچ پی مدل HPE ProLiant DL160 Gen9

سرور HPE ProLiant DL160 Gen9 تعادلی از عملکرد ، ذخیره سازی ، قابلیت مدیریت و بهره وری در یک شاسی متراکم و جمع و جور ،پاسخگویی به مجموعه ی متنوعی از نیاز مشتریان موسسات کوچک و متوسط و ارائه دهندگان خدمات با طیف گسترده ای از وظایف سنگین مانند ذخیره ی داده های زیاد می باشد . این سرور با تکنولوژی  Density  بهینه سازی شده و ویژگی هایی نظیر عدم افت در کارایی ، مقیاس پذیری و امکان قابلیت توسعه رادارد

HPE ProLiant DL160 Gen9 از پردازنده های زئون شرکت اینتل  E5-2600 V3/V4  تا ۱۲ هسته را پشتیبانی می کند و با به کار بردن دو پردازنده می توانید تا ۲۴ هسته ی فیزیکی در در اختیار داشته باشید .  DL160 G9 دارای ۱۶ اسلات حافظه از نوع  DDR4 SmartMemory  می باشد که در کل می تواند ماکزیمم ۱.۵ ترابایت حافظه را در بر گیرد .در مورد حافظه ذخیره سازی می توان گفت که شاسی قادر به جای دادن ۸SFF یا ۴LLF در خود می باشد . در خصوص کنترلر شبکه از آداپتور ۳۳۱i استفاده شده است که در ۴ پورت برای شما سرعت تبادل اطلاعات را تا ۱ گیگابیت بر ثانیه فراهم ساخته است همچنین در DL160 Gen9 می توان از کنترلر های ذخیره سازی Dynamic Samart Array B140i یا  H240ar Host Bus  یا Smart Array P440  بهره برد که امکان انتقال داده ها را تا ۱۲ گیگابیت بر ثانیه مقدور می سازد .

HPE ProLiant DL160 Gen9

معرفی و بررسی سرور اچ پیHPE ProLiant DL180 Gen9

سرور DL180 Gen9 استاندارجدیدی برای رشد مراکز داده است  و در دیتا سنتر ها کاربرد دارد .ارائه ی سرور ۲U (یونیت) بهینه سازی شده ، با تعادل حق بسط  ، عملکرد ، قابلیت اطمینان و اداره ، همه در یک شاسی جدید و جمع و جور طراحی شده است . پلتفرم ایده آل برای موسسات کوچک و متوسط و شرکت های در حال اجرای برنامه های کاربردی ، که نیاز به ترکیب مناسبی از محاسبه و ذخیره سازی دارند .  اما بهترین مزیتی که سرورهای DL180 Gen9 آن را پشتیبانی می کنند Raid 5 می باشد که با دارا بودن کنترولر سری H240 ، به صورت سخت افزاری آن را پشتیبانی می کند و این باعث می شود علاوه بر نصب آن بر روی رکتان بتوانید تمام هارددیسک هایی که بر روی آن نصب می کنید  را نیز رید سخت افزاری بکنید تا از گم شدن اطلاعات خود بر روی هارد دیسک ها جلو گیری کنید .

کارت کنترل H240  برای پیاده سازی رید ۵ روی رایزر بسته می شود . بسیاری از متقاضیان با سرور پر فروش ML310 که ایستاده می باشد در بازار آشنا هستند . اگر نیازمند آن هستید که یک سرور با همان مشخصات و بالاتر با قیمتی شاید کمی بیشتر از آن تهیه کنید که رکمونت باشد و شما بتوانید آن را درون رک قرار دهید بهتر است به سراغ سرور های ۲ یونیت DL180 Gen9  بروید ، زیرا مناسب ترین قیمت را درکنار رکمونت بودن به شما ارزانی می کند . از نظر پردازنده و حافظه می توانید از همان حافظه و پردازنده هایی که روی DL380 Gen9  استفاده می کنید بر روی این سرور نیز استفاده کنید ، همچنین می توانید هارد دیسک های ۳.۵ اینچی خریداری کرده و در هزینه های خود صرفه جویی کنید . مد نظر داشته باشید که این سرور از لحاظ فضای ذخیره سازی در حد سرور های ایستاده ML310 می باشد .

DL180 Gen9 SFF
HPE ProLiant DL120 Gen9

معرفی و بررسی سرور اچ پی مدل HPE ProLiant DL360 Gen9

DL360 Gen9 یک یونیت درون رک فضا اشغال می کند و مناسب دیتا سنترهای کوچک و متوسط است . DL360 Gen9 از دو پردازنده اینتل زئون E5-2600 V3/V4 تا ۴۴ هسته فیزیکی پشتیبانی می کند. بر روی این سرور با دارا بودن ۲۴ بانک رم در صورت قرار دادن RAM های مدل LRDIMM می توان ۳ ترابایت حافظه داشت و در صورتیکه حافظه ها را از نوع RDIMM انتخاب کنید می توان از ۷۶۸ گیگابایت حافظه استاندارد استفاده کنید . همچنین DL360 Gen9 از رم های NVDIMM نیز پشتیبانی می کند . می توان حداکثر ۱۰ هارد دیسک SFF و یا ۴ هارددیسک LFF بر روی آن نصب کرد که با نصب هارددیسک های SFF از ۳۸.۴  ترابایت ودر صورت استفاده از هارددیسک های LFF از ۳۲ ترابایت فضای ذخیره سازی بهره برد . شما قادر خواهید بود بطور انتخابی از کنترل کننده های ذخیره سازی Dynamic Smart Array B140i یا H240ar Host Bus Adapter  یا  Smart Array P440ar استفاده کنید . ۴ پورت با سرعت ۱ گیگابیت بر ثانیه توسط کنترلر ۳۳۱i اینتل کنترل می شوند . کارت گرافیک این سرور Matrox G200 می باشدو از پاورهای ۵۰۰ و ۸۰۰ و ۱۴۰۰ در آن استفاده شده است .

HPE ProLiant DL360 Gen9

معرفی و بررسی سرور اچ پی مدل HPE ProLiant DL380 Gen9

در حال حاضر ، سرور HPE Proliant DL380 Gen9 ، از پرفروشترین سرور های شرکت HP می باشد که به صورت رک (rack) به بازار عرضه  می شود .شرکت  HP بعد از بررسی های دقیق روی نسل های قدیمی تر (Gen7 & Gen8)  ، ابتدا با حذف مدل های e  و p  از Gen8 ، خط تولید خود را ساده کرد تا بهترین رویکرد را دارا باشد . نتیجه آن شد که هر کس با توجه به نیاز و هزینه ی فعلی خود بتواند سروری ارتقا پذیر را برای خود تهیه کند که در کنار آن ، امکان به روز کردن آن در هر زمان ، میسر باشد . طبق این طراحی ، وقتی کار شما نیازمند تجهیزات بیشتری باشد ، با آپگرید کردن DL380 Gen9  ، باز هم پاسخگوی نیاز های خود هستید .

نیاز هایی همچون :

ویژگی های مدیریتی خاص

مدیریت از راه دور (remote servers )

مدیریت دیتا سنترها که نیازمند هاردیسک های با تعداد بالا می باشند که البته از لحاظ امنیتی قابل اعتماد باشند.

اشغال فضا به میزان دو یونیت (۲U)

گارانتی جامع شرکت HP  به مدت ۱ سال

سرویس دهی بالا توآم با توانایی مداوم با برخورداری از خدمات پس از فروش منحصر به فرد شرکت HP (این شرکت از لحاظ تآمین قطعات ، حتی  از زمان تولید سرورهای نسل دوم (Gen2)  تا به امروز ، حمایت بی شک و تردید خود را شامل تمامی نسل ها قرار داده است ).

امکانات جدید نسبت به نسل های سری قبل :

امکان استفاده از آپشن های شبکه اینبار تا سرعت ۲۵GbE

نسخه جدید نرم افزار OneView  ورژن ۳

آپشنهای جدید واحد پردازش گرافیک (Nvidia Quadro Options ).

در نمای جلو ی DL380 Gen9  ، ما شاهد آن هستیم که ۲۴ عدد هارد دیسک ، می تواند به صورت SFF به صورت پیکر بندی ۸+۸+۸  یا ۱۲ عدد به صورت LFF  قرار گیرند ، همچنین در نمای پشت شاهد آن هستیم که در این سری ، با انعطاف پذیری خاصی، فضایی برای قرار گرفتن دو عدد هارد دیسک دیگر از نوع SFF  محیا شده است که در کل می توان از ۱۲۰ ترابایت فضا برای ذخیره ی اطلاعات بهره برد .در سرور DL380 Gen9  ، از چیپست سری C610  استفاده شده است که امکان استفاده از دو پردازنده ی  Intel Xeon E5-2600 V3/V4  را به ما میدهد  . هر پردازنده  می تواند در نهایت دارای ۲۲ هسته باشد ، یعنی شما میتوانید در مجموع از ۴۴ هسته به صورت فیزیکی و ۸۸ هسته به صورت مجازی برخوردار باشید .

البته باید خاطر نشان کنیم که استفاده از دو پردازنده E5-2600 V3  و  E5-2600 V4  به صورت همزمان امکان پذیر نمی باشد . ماکزیمم سرعت حافظه در پردازنده های این سرور قدرتمند ، (DDR4 SPEED (2400Mhz می باشد ، این دیگر به تعداد و نوع DIMMs  های به کار برده شده توسط شما در DL380 Gen9  بستگی دارد . بکار بردن پردازنده ها به صورت  E5-2600V3  و  E5-2600V4  به طور همزمان امکان پذیر نمی باشد . ارتقا ی فیلد(FIELD) ، از E5-2600V3  به E5-2600V4 امکان پذیر می باشد .DL380 Gen9 از RAMهای مدل DDR4 پشتیبانی میکند و می توان روی آن RAMهای مدل RDIMM  و LRDIMM قرار داده شود و این به ما اجازه می دهد که در نهایت بتوانیم ۳ ترابایت رم را به صورت ۲۴ رم ۱۲۸ گیگابایتی به صورت LRDIMM با فرکانس ۲۴۰۰MHz، روی DL380 Gen9 به کار گیریم.کل سیستم به صورت پیش فرض از کنترولر B140i بهره می گیرد ، اما توسط این کنترولر شما تنها می توانید ۸ عدد هارددیسک SATA  را به صورت رید ۵ ، با هم رید کنید .

ولی اگر بخواهید تعداد هارد دیسک های  بیشتری را با مدل های SAS  یا SSD  را با رید های ۰ ، ۱ ، ۵ ، ۱۰ ، ۵۰ و ۶۰ را با هم رید کنید باید از کارت های رید P440ar و P840ar استفاده کنید . شایان ذکر است که در P440ar ، میزان کش برابر با۲G  و در P840ar میزان کش برابر ۴G می باشد . در دو کارت رید نام برده ، از باتری جدید و پربازده  ۹۶ واتی  Li-ION استفاده می شود که  محتوای کش این کارت ها توسط این باتری ، محافظت می شود . با استفاده از کنترولر P440ar می توان تا ۲۶ درایو SFF  را پشتیبانی کرد . کنترولر HBA SAS  جدید بر روی این سرور به شما پهنای باند ۱۲Gb/s  را می دهد .انتخاب یک کارت شبکه با ۴ پورت ۱Gb/s  و کارت های جدید که تا ۴۰ Gb/s  پهنای باند در محیط شبکه را برای شما فراهم می نماید ، از جمله خصوصیات این سرور می باشد . توسط سرور DL380 Gen9 ، شما با خیال راحت می توانید همه چیز از جمله برنامه های پایه ای تا ماموریت های حیاتی را پایه ریزی کنید .

این سرور دارای تکنولوژی  HP iLO4  می باشد که در سیستم مدیریت سرور از راه دور شما می توانید از بهره گیری از آن ، از سیستم مدیریتی خاصی که شرکت HP  برای سرور های خود طراحی کرده است برخوردار باشید. برای تآمین برق DL380 Gen9  ، می توان از پاورهای ۵۰۰ ، ۸۰۰ و ۱۴۰۰ واتی ، استفاده کرد . حداکثر ،  استفاده از  ۲ عدد پاور در این سرور امکان پذیر است که به صورت Hot Plug  قابل استفاده است .برای گردش هوا ی مناسب در این سرور ، جای ۶ فن تعبیه شده است که به صورت پیش فرض ۲ فن روی آن قرار دارد ، اما اگر شما بخواهید از دو پردازنده در آن استفاده کنید باید از ۶ فن استفاده کنید . این سرور دارای دو خروجی ویدیو یکی در جلو و دیگری در پشت سرور می باشد .

 

HPE ProLiant DL380 Gen9
HPE ProLiant DL380 Gen9

.

HPE ProLiant DL380 Gen9

معرفی و بررسی کارت رید اچ پی HPE Smart Array P440ar

آیا شما به دنبال محافظت از  داده ، گسترش دادن فضای ذخیره سازی سرور یا محافظت از داده های خود می باشید ؟کنترولر HPE Smart Array P440ar به صورت low-profile  ، PCIe3 x8  با نرخ نقل و انتقال داده به میزان ۱۲ گیگابیت بر ثانیه که به صورت کنترولر رید با رابط  SAS، برای شما کارایی ذخیره سازی در حد کلاس اینترپرایز را فراهم می کند.

امنیت داده را برای سرورهای پرولیانت نسل ۹  یعنی DL360 و DL380 را تضمین می کند.کنترولر The HPE Smart Array P440ar/2GB در سرورهای سری نسل نهم HPE ProLiant 10/100 زمانیکه به دستگاه های ذخیره سازی داخلی که سرعت نقل و انتقال داده در این دستگاه ها به ۱۲ گیگابیت بر ثانیه می باشند متصل می گرددند می توانند توسط رابط های SAS سرعتی به همین میزان یعنی ۱۲ گیگابیت بر ثانیه را برای انتقال داده فراهم کنند که به قصد افزایش کارایی در messaging ، ساختمان های داده  یا سرورهای application  است.از مشخصات بارز این کنترولر می توان به موارد انتقال داده ها از سطح رید های مختلف به هم و هشدار دادن قبل از حالت failure  اشاره کرد.تمامی کنترولر های نسل نهم قادر به پشتیبانی از یک باتری HPE Smart Storage می باشند که اجازه می دهند چند کنترولر Smart Array  را همزمان با هم پشتیبانی کنند .

HPE Smart Array P440ar

معرفی و بررسی کارت رید HPE Smart Array P840ar

هنگامیکه  شما به دنبال محافظت از داده ها  و رمز گذاری بر روی آنها در سرور خود می باشید  می توانید اینکار را بدون آنکه درگاهی ار درگاه های PCIe  اشغال شود انجام دهید . The HPE Smart Array P840ar یک Smart Array انعطاف پذیر می باشد که با داشتن کنترولر رید با رابط SAS  با نرخ نقل و انتقال داده با سرعت ۱۲ گیگابیت بر ثانیه یک کلاس اینترپرایز برای برای بالا بردن کارایی سیستم ذخیره سازی  بوجود می آورد که مقیاس پذیری داخلی را بالا برده و حفاظت از داده ها را در سرورهای HPE ProLiant DL360 Gen9 و HPE ProLiant DL380 Gen9 تضمین می کند.

کنترولر HPE Smart Array P840ar هنگامیکه به دستگاه های ذخیره سازی با سرعت ۱۲ گیگابیت بر ثانیه متصل می شوند می توانند در سرور های DL360 Gen9 و  DL380 Gen9 برای افزایش کارایی در messaging  ، ساختمان داده و سرورهای برنامه معمولی اتصال های SAS را تا سرعت ۱۲ گیکابیت بر ثانیه ارائه دهند .

بهبود کارایی با حافظه نهان ۲ گیگابایتی که به صورت  DDR3-1866 FBWC میباشد پهنای باندی به عرض ۱۴.۹ گیگابایت بر ثانیه فراهم می کنند که میزان لاتنسی(latency) را در نوشتن های فشرده برنامه کاهش دهد .

برای تراکم های باری ساختمان داده ها یا Web Pageها هنگامیکه از HPE SmartCache به صورت انتخابی استفاده می کنید هم برای نوشتن و هم برای خواندن داده شتاب دهنده هایی را فرهم میکند  .

HPE Smart Array P840ar

مزایای نسل ۱۰ سرورهای پرولیانت اچ پی 

اچ پی سرورهای سری ProLiant خود را با نسل جدید یعنی Gen 10 بروز کرده و مدعی شده که امن ترین زیرساخت موجود در بازار است. زیرساخت جدید (سرورهایGen 10 ) از نظر امنیت بهترین زیرساخت موجود است.

این شرکت توضیح می دهد که رمز امن بودن این محصولات در تکنولوژی digital fingerprint است که در سیلیکون و فرم-ویر آنها گنجانده شده و در صورتی که آنها همخوانی نداشته باشند سرور بوت نخواهد شد.

در کنفرانس HPE Discover که در لاس وگاس برگزار شد آندره واتسون رئیس بخش تکنولوژی های شرکت HPE با اشاره به ضعف های موجود در firmware و استفاده از آنها برای حمله به سخت افزارها افزود: ما میتوانیم فناوری fingerprint را در چیپ iLO سرورها قرار دهیم و وقتی سرور را روشن میکنید، دستگاه شما بوت نخواهد شد مگر اینکه firmware قطعات با firmware موجود همخوانی داشته باشد.

نکته ی مهم این است که با فناوری جدید موجود دیگر راهی برای قطعات غیر اصلی نخواهد بود مگر آنکه خود firmware دستکاری شده باشد (که غیر ممکن است).

علاوه بر فناوری silicon fingerprint سرورهای HPE Gen 10 دارای ابزار Enterprise security key manager می باشد که به وسیله ی آن شرکت ها میتوانند همه ی فضاهای ابری، فیزیکی و سرور های خود را بصورت یکپارچه امن سازند.

جالب اینکه این فناوری جدید محصول کمپانی Niara است که شرکت HPE آن را در ماه فوریه خریداری نموده است و به کمک قابلیت هایی نظیر behavioral monitoring و Clear Pass می تواند دستگاه های آلوده در شبکه را شناسایی و از دور خارج کند.

با معرفی محصولات جدید از شرکت HPE و نکات قابل توجهی که تاکنون توسط مقامات این شرکت گفته شده، انتظار سرورهای بسیار امن تر و کارامد تر را باید داشته باشیم.

سری پرولیانت نسل ۱۰ سرور اچ پی

معرفی و بررسی سرور اچ پی مدل HPE ProLiant DL380 Gen10

 

مشکل شما با سرورهای خود چیست؟ فضای ذخیره سازی، قدرت محاسباتی، محدودیت پذیرش افزونه ها؟ پرفروش ترین سرورهای جهان باز هم بهتر شدند. سرورهای HPE DL380 Gen10 به بالاترین مرزهای امنیت، بازده و قابلیت توسعه رسیده اند.

دستگاه های پرولیانت شرکت اچ پی ای نسل ۱۰، در حالی که با پشتیبانی خیره کننده ای حمایت میشوند برای تمامی محیط های سروری ایده آل ، بهینه شده اند. این محصول در کمپانی های معتبر ، موفق به دریافت استاندارد های پلتفرم های محاسباتی شده است.

سرور HPE ProLiant   DL380 Gen10 با حساسیت زیاد طراحی شده تا هزینه ها و پیچیدگی ها را کاهش دهد. بهره گیری از نسل جدید CPU های intel Xeon با بازدهی تا ۷۱% و تعداد هسته تا ۲۷% بیشتر وهمچنین پشنیبانی از ۳TB حافظه های MT/s DDR4  ۲۶۶۶ که حداقل ۱۱% سریعتر از  نسل های پیشین خود هستند و پشتیبانی از هاردهای ۱۲Gb/s و تا ۲۰ عدد درایو ۲۰ NVMe ، باعث شده تا مرز توانایی های سرورهای محاسباتی به طور محسوسی جابجا گردد.

Persistent Memoryها  به گونه ای در این نسل بهینه شده اند تا در حین استفاده از دیتا بیس ها، فعالیت های آنالیزی و فشار های کاری بازدهی بی سابقه ای برای شما فراهم کنند. هر چیزی، از ماموریت های بسیار ساده تا بسیار حساس و استراتژیک را با آرامش خیال به این دستگاه ها بسپارید.

HPE ProLiant DL380 Gen10

معرفی و بررسی سرور اچ پی مدل HPE ProLiant DL560 Gen10

در صورتی که بدنبال یک سرور بسیار پرقدرت هستید اما فضای مرکز داده شما محدود است ، سرور   HPE ProLiant DL560 Gen10  بهترین انتخاب شما است. سرور HPE ProLiant DL560 Gen10 در حجم کم، امکانات زیادی را فراهم می‌کند، یعنی در اصطلاح Dense بالایی دارد، بسیار ارتقاپذیر است و سروری مناسب برای اپلیکیشن‌های دیتاسنتری و مجازی‌سازی است.

این سرور یک دستگاه با طراحی بسیار متراکم و امکان استفاده از چهار پردازنده می باشد که می تواند اطمینان، امنیت و کارایی بسیار بالا را در یک شاسی ۲ یونیت برای شما فراهم سازد. پشتیبانی از پردازنده های نسل Intel Xeon Processor Scalable کارایی دستگاه را تا ۶۸% افزایش می دهد.

همچنین با استفاده از حافظه های هوشمند ۲۶۶۶ MT/s HPE DDR4  تا حداکثر  ۳TB و ۸ درگاه ورودی/خروجی PCIe 3.0  و نرم افزارهای مدیریتی قدرتمند مانند HPE OneView و HPE iLO 5 امکانات بسیاری در اختیار شما می گذارد. HPE Proliant DL560 Gen10 یک دستگاه ایده آل برای ماموریت های سازمانی بسیار سنگین و حیاطی، مجازی سازی، پایگاه داده، محاسبات عددی سنگین با بهره گیری از ۴ پروسسور خود  میباشد.

سرور HPE ProLiant DL560 Gen10 برای حجم‌های کاری   Business Critical ، مجازی‌سازی، سرور Consolidation، دیتابیس، پردازش کسب‌وکار و اپلیکیشن‌های Data-Intensive است یعنی جایی که فضای دیتاسنتر و کارایی مناسب، اولویت است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *