معرفی سرورهای HPE ProLiant Gen11

معرفی سرورهای HPE ProLiant Gen11

در اواخر سال گذشته، HPE مجموعه ای از سرورهای جدید ProLiant Gen11 را بر اساس پردازنده های AMD Genoa منتشر کرد. با راه‌اندازی نسل چهارم پردازنده‌های مقیاس‌پذیر Intel Xeon، HPE مجموعه‌ای از سرورها را با پردازنده‌های اینتل ارائه می‌کند. سرورهای HPE ProLiant Gen11 برای اینتل شامل چهار مدل، یک جفت گزینه ۱U، یک فرم فاکتور اصلی ۲U و یک شاسی انعطاف پذیر است.

سرورهای HPE ProLiant Gen11 با تاکید زیادی بر امنیت و حجم کاری ترکیبی-ابر طراحی شده اند. Hewlett Packard Enterprise یازدهمین نسل از سرورهای ProLiant خود را معرفی کرده است که برای طیف وسیعی از بارهای کاری مدرن، از جمله هوش مصنوعی، تجزیه و تحلیل، برنامه های کاربردی ابری، برنامه های گرافیکی فشرده، یادگیری ماشین، زیرساخت دسکتاپ مجازی (VDI) و مجازی سازی طراحی شده اند.

ProLiants جدید دارای سه گزینه پردازشی است: پردازنده های نسل AMD Epyc “Genoa”، پردازنده های Intel Xeon Scalable “Sapphire Rapids” و پردازنده های Cloud-Native Ampere Altra و Altra Max.

در مقایسه با نسل قبلی سرور، سرورهای جدید HPE ProLiant Gen11 از دو برابر پهنای باند ورودی/خروجی و ۳۳ درصد تراکم پردازش گرافیکی با کارایی بالا در هر سرور برای پشتیبانی از هوش مصنوعی و بارهای گرافیکی فشرده نسبت به نسل قبلی پشتیبانی می‌کنند. سرورهای جدید، چالش وجود مراکز داده در مکان‌های مختلف را برطرف می‌کنند. آنها همچنین از ادغام ابر عمومی از طریق سرویس HPE GreenLake for Compute Ops Management، یک کنسول مدیریت بومی ابری مبتنی بر SaaS که یک پورتال یکپارچه را بر روی تمام سرورهای سازمانی، on-prem، در ابر و در لبه ارائه می‌کند، پشتیبانی می‌کنند.

کریستا ساترویت، معاون ارشد و مدیر کل گروه تجاری اصلی محاسبات در HPE، گفت: «بنابراین کاری که ما انجام می‌دهیم این است که کسب‌وکارها را به لبه‌ای که داده‌ها در آن ایجاد می‌شوند نزدیک‌تر می‌کنیم. “ما یک تجربه عملیاتی بصری ابری، امنیت قابل اعتماد با طراحی و بهینه سازی عملکرد برای هر حجم کاری را ارائه خواهیم داد.”

امنیت قطعاً منطقه مورد توجه این نسل از سرورها است، که با HPE Silicon Root of Trust شروع می شود، مکانیزم امنیتی که از کد میان افزار در برابر بدافزارها و باج افزارها محافظت می کند. تراشه‌های Root of Trust تراشه‌های امنیتی تعبیه‌شده سفارشی هستند که از میان‌افزار محافظت می‌کنند و اطمینان می‌دهند که کد میان‌افزار به خطر افتاده را اجرا نمی‌کند. همچنین کد را تأیید می کند تا مطمئن شود که با بدافزار در معرض خطر قرار نگرفته است.

ProLiants جدید همچنین با نظارت بر بوت ایمن و وضعیت سیستم از طریق ماژول پلتفرم قابل اعتماد (TPM)، که برای اولین بار با سرورهای جدید به عنوان یک ویژگی اجباری ارائه می شود، احراز هویت می شود. TPM یک تراشه تخصصی استاندارد صنعتی است که با مادربرد یکپارچه شده است تا سخت افزار را با کلیدهای رمزنگاری یکپارچه ایمن کند. TPM به ایجاد امنیت در برابر تهدیداتی مانند حملات سفت‌افزار و باج‌افزار کمک می‌کند.

HPE همچنین زنجیره تامین مورد اعتماد خود را فراتر از آمریکای شمالی به سراسر جهان گسترش می دهد. زنجیره تامین معتمد دارای سرورهای تایید شده است که با محافظت از داده ها در طول فرآیند تولید همراه هستند. این شامل بررسی‌های پس‌زمینه و امنیتی تأیید شده در کارمندان HPE می‌شود که سرورها را برای منبع‌یابی، بازرسی و قابلیت ردیابی دقیق مؤلفه می‌سازند. همچنین از دستکاری سفت‌افزار و سخت‌افزار با استفاده از قفل پیکربندی سرور برای تأیید تغییرات غیرمجاز یا فعالیت مشکوک جلوگیری می‌کند.

HPE ProLiant DL320 Gen11

HPE ProLiant DL320 Gen11 یک سرور ۱U و تک CPU است که برای استفاده در محیط های مختلف رک طراحی شده است. این سرور برای نوسازی و قدرت بارهای کاری نسل بعدی در حالی که طراحی استاندارد صنعتی با مقیاس انعطاف پذیر که گرافیک و ذخیره سازی پیشرفته را حفظ می کند، طراحی شده است. این سرور برای بارهای کاری دسکتاپ مجازی (VDI)، پخش ویدئو و تجزیه و تحلیل ایده آل است. با این حال، به لطف طراحی تک CPU، قیمت مقرون به صرفه‌ای را برای دفاتر کوچک، خرده‌فروشی و سایر مکان‌های حاشیه‌ای دارد.

FEATURE

SPECS

Processors

۱x 4th Gen Intel Xeon Scalable Processor up to 32 cores

Front Drive Count

Up to 4 LFF HDD/SSD; SAS/SATA Up to 10 SFF HDD/SSD; SAS/SATA/NVMe

Rear Drive Count

No rear drive

Boot Options

Hot-pluggable raided M.2 NVMe (NOTE: slot-less) ۲x SATA/NVMe M.2 storage with SW RAID (onboard)

GPU Support

Up to 2SW FHHL

I/O

Embedded 2x1GbE Up to 2 x16 PCIe Gen5 Up to 1 OCP Slot

Memory

Up to 2TB DDR5, CXL 1.1 supported

Storage Controller

Gen11 Controllers (PCIe, OROC, or VROC)

Management

iLO 6

Gen11 Controllers

(PCIe, OROC, or VROC)

Chassis Depth

SFF: ~23.8″; ۴LFF: ~26.2″ ۱۲LFF: ~39.2″

Targeted Workloads

SDC; VDI; Data Management; Data Collection; Cold Storage

HPE ProLiant DL360 Gen11

HPE ProLiant DL360 Gen11 یک سرور بهینه سازی شده با تراکم ایده آل برای زیرساخت های فناوری اطلاعات و بارهای کاری فوق همگرا است. این یک سرور دو سوکتی و فرم فاکتور ۱U است که می‌تواند برای ماشین‌های مجازی، کانتینرها یا برای  بارهای کاری مختلف استفاده شود.

علاوه بر CPU اضافی در مقایسه با DL320 Gen11، DL360 Gen11  انعطاف بیشتری در ذخیره سازی در پیکربندی I/O دارد. علاوه بر هارد دیسک و گزینه‌های استاندارد ۲٫۵ اینچی در جلو، DL360 Gen11  دارای چند صفحه پشتی EDSFF است، به ویژه یک گزینه E3.S 20 و یک گزینه E3.S 2T با ۱۰ جایگاه. این سیستم همچنین از طریق PCIe و یک اسلات OCP دوم گسترش بیشتری دارد و از حافظه بسیار بزرگتری پشتیبانی می کند.

FEATURE

SPECS

Processors

۲x 4th Gen Intel Xeon Scalable Processors up to 60 cores

Front Drive Count

Up to 4 LFF HDD/SSD; SAS/SATA Up to 10 SFF HDD/SSD; SAS/SATA/NVMe Up to 20 EDSFF 3.S 1T or 10 EDSFF 3.S 2T; NVMe

Rear Drive Count

No rear drive support

Boot Options

Optional Hot-pluggable RAID1 M.2 NVMe Internal/external access

GPU Support

Up to 2SW

I/O

Up to 3 x16 PCIe Gen5 slots Up to 2 x16 OCP slots

Memory

Up to 8TB DDR5 High Bandwidth Memory (HBM) support

Storage Controller

Gen11 Controllers (PCIe and OROC)

Cooling

Smart Cooling Module support

Management

iLO 6

Chassis Depth

SFF: 29.65″; LFF: 30.44″; EDSFF: 30.44”

Targeted Workloads

EDA, CAD, general purpose, and high-performance VDI

HPE ProLiant DL380 Gen11

سرور HPE ProLiant DL380 Gen11 یک سرور دو سوکتی و فرم فاکتور ۲U با مقیاس پذیری پیشرفته برای ذخیره سازی و شتاب دهنده ها است. این سرور برای بارهای کاری سخت که به DPU و GPU های پیشرفته نیاز دارند ایده آل است. قابلیت گسترش طیف گسترده ای از بارهای کاری متنوع، از جمله مجازی سازی و ابر خصوصی و همچنین مدیریت داده ها را امکان پذیر می کند.

باز هم، HPE  با پیکربندی های ذخیره سازی خلاقانه می شود و از ۳۶ درایو SSD E3.S در قسمت جلویی یا ۱۸ درایو E3.S 2T پشتیبانی می کند. البته، HPE  از هارد دیسک ها و تنظیمات NVMe 2.5 اینچی پشتیبانی می کند. DL380 Gen11  همچنین می‌تواند تا ۸ درایو را در یک فضای میانی انجام دهد و از ۴LFF یا ۶SFF در عقب سیستم پشتیبانی می‌کند. اگر به درایوهای پشتی نیاز ندارید، فضای زیادی برای گسترش PCIe وجود دارد، از جمله پشتیبانی از حداکثر ۸ GPU.

FEATURE

SPECS

Processors

۲x 4th Gen Intel Xeon Scalable Processors up to 60 cores

Front + Midbay Drive Count

Up to 24SFF SAS/SATA/NVMe+8 Midbay SFF SAS/SATA/NVMe Up to 12 LFF SAS/SATA + 4LFF SAS/SATA or 8SFF SAS/SATA/NVMe1 Up to 36 EDSFF 3.S 1T NVMe or 18 EDSFF 3.S 2T NVMe (Gen5)

Rear Drive Count

Up to 6SFF SAS/SATA/NVMe HDD/SSD Up to 4LFF SAS/SATA HDD/SSD

Boot Options

Optional Hot-pluggable RAID1 M.2 NVMe Internal/external access

GPU Support

Up to 3DW or 8SW

I/O

Up to 8, up to x16, PCIe Gen5 slots Up to 2 x16 OCP slots

Memory

Up to 8TB DDR5 up to 4800 MT/s OR Up to 4TB DDR5 up to 4800 MT/s + Up to 8TB Intel Persistent Memory up to 4800 MT/s High Bandwidth Memory (HBM) support

Storage Controller

Gen11 Controllers (PCIe and OCP) + VROC NVMe/SATA

Management

iLO 6

Chassis Depth

SFF: 28.2″; LFF: 30.4″; EDSFF: 30.4″

Targeted Workloads

Collaborative, CRM, Data Mgmt, Analytics & AI, VDI, SCM, ERM, Content Mgmt, Containers

HPE ProLiant ML350 Gen11

در نهایت، HPE ProLiant ML350 Gen11 یک سرور دو پردازنده است که برای کسب و کار بهینه شده است. رکی که می تواند قفسه بندی شود و ۴U را اشغال می کند. این برای تجارت در edge ساخته شده است، مانند یک شعبه، کارخانه، یا هر مرکز راه دور دیگر.

سرورهایی مانند ML350 تمایل دارند ترکیبی از برنامه‌های تجاری، اشتراک‌گذاری فایل، مجازی‌سازی و بارهای کاری دیگر را دریافت کنند، به این معنی که باید از نظر طراحی انعطاف‌پذیر باشند. در حالی که سرورهای این کلاس معمولاً برای صرفه جویی در بودجه به مشخصات سطح متوسط می‌رسند، HPE گزینه‌های قدرت بسیار کمی را در اینجا ارائه می‌کند، مانند پشتیبانی از ۱۲ E3.S NVMe SSD، حداکثر ۱۰ اسلات PCIe و حداکثر چهار GPU با عرض دو برابر. حمایت می کنند. در حالی که مشتریان ممکن است مدل میان رده تری را انتخاب کنند.

FEATURE

SPECS

Processors

۲x 4th Gen Intel Xeon Scalable Processors up to 60 cores

Front + Midbay Drive Count

UUp to12LFF HDD/SSD; SAS/SATA Up to 24SFF HDD/SSD; SAS/SATA/X1NVMe Up to 12 EDSFF 3.S 1T or 2T Up to 8 x4 NVMe SSD

Rear Drive Count

No rear drive support

Boot Options

Optional Hot-pluggable RAID1 M.2 NVMe Internal/external access

GPU Support

Up to 4DW

I/O

Up to 10 PCIe Gen5 slots Up to 2 x16 OCP slots

Memory

Up to 32 DIMMS, DDR up to 4800 MT/s

Storage Controller

Gen11 Controllers (PCIe and OROC)

Management

iLO 6

Chassis Depth

۲۸″

Targeted Workloads

IT infrastructure, Data Management, VDI, ERP/CRM

HPE ProLiant Gen11 بیشتر در راه است

HPE همچنین نشان داده است که سیستم‌های ProLiant Gen11 بیشتری در «آینده نزدیک» در راه هستند.

  • HPE Synergy 480 Gen11 – برای مرکز داده تعریف‌شده توسط نرم‌افزار، دارای ابر خصوصی پیشرفته برای Enterprise.

  • HPE ProLiant DL560 Gen11 – برای تقویت حجم کاری داده های بزرگ با عملکرد چهار سوکت و شتاب داده در حافظه.

  • HPE ProLiant DL110 Gen11 – طراحی شده با محاسبات بهینه شده با چگالی بالا برای خدمات Telco 5G و vRAN

  • HPE ProLiant ML110 Gen11 – برای مشاغل کوچک مهندسی شده و برای مقرون به صرفه بودن بهینه شده است.

  • HPE ProLiant Gen11 جدید – سرور با پشتیبانی پیشرفته GPU برای بارهای کاری سازمانی.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *